Digitaliseren met autisme

Het digitaliseren van dossiers door mensen met autisme heeft veel voordelen. Wij zetten ze voor je op een rij.

Experts in digitaliseren

AutiTalent begon in 2007 met het digitaliseren door mensen met autisme op locatie bij de klant. Dit bleek een schot in de roos zowel voor onze medewerkers als voor de klant. Het in een rustige omgeving langdurig (her)indelen, schonen, anonimiseren en correct scannen van documenten of bijvoorbeeld grote bouwtekeningen is een aanzienlijk deel van onze doelgroep op het lijf geschreven. Ze scannen vlot en toch geconcentreerd, en hebben vaak een groot talent voor nauwkeurig werken. Onze naam AutiTalent is hiervan een rechtstreeks gevolg.

Maatschappelijke bijdrage en kwaliteit

Het is bijzonder mooi om mensen met afstand tot de huidige arbeidsmarkt juist in het werk te zien excelleren. Het geeft mensen heel veel voldoening en het gevoel er echt toe te doen.

Voor jou als opdrachtgever zijn de voordelen, naast de sociaalmaatschappelijke bijdrage, o.a. dat het papieren archief op locatie blijft, er dus kan worden overlegd in geval van uitzonderingen en dat het eindproduct van hoge kwaliteit en zonder ‘restcategorie’ wordt opgeleverd.

Onze ervaring leert dat het werken met mensen met autisme dermate goed bevalt dat veel opdrachtgevers bij ons terugkomen met andere inzetwensen. Als detacheringsbureau met een grote en brede kandidatendatabase kunnen we daar vaak en opnieuw tot volle tevredenheid aan voldoen.

Maatwerk

Elke digitaliseringsopdracht is maatwerk. Of we nu bouwdossiers, personeelsdossiers, leerlingendossiers, patiëntendossiers, archieven, cultureel erfgoed of welke fysieke gegevens dan ook digitaliseren, voor een gemeente, instelling of bedrijf, elke vraag alsmede de invulling is uniek.

In een vrijblijvend kennismakingsgesprek bij jou op locatie zullen we daarom vooral vragen stellen zoals bijvoorbeeld:

  • Waarom digitaliseren?
  • Gaat het om een naslagwerk of worden documenten vaak geraadpleegd?
  • Hoe wordt de toekomstige werkwijze?
  • Worden er tijdens het digitaliseren persoonsgegevens verwerkt?
  • Is het zinvol als de gedigitaliseerde documenten op tekst doorzoekbaar zijn?
  • Wordt het ‘oude’ papieren archief (geheel of gedeeltelijk) vernietigd?

We denken graag mee en kunnen op basis van onze expertise en jarenlange ervaring op maat adviseren. Al veel tevreden klanten gingen je voor.

Na één of enkele gesprekken komen we met een helder voorstel met daarin beschreven de huidige situatie, de gewenste (digitale) situatie, doorlooptijd en een concurrerende prijs. Gedurende de looptijd en een ruime periode daarna staat van onze kant een projectcoördinator tot je beschikking. Hij of zij is ook eerste aanspreekpunt voor de medewerker(s) op locatie.

Meer weten?

Hier lees je meer over de voordelen van scannen op locatie. Op deze pagina neem je contact met ons op.

Ook interessant